Header Ads

  • Terkini

    Apa Maknanya Bertudung Jika Beginilah Caranya ??....

    Huh.. panas.. panas... bila melihat gelagat sesetengah wanita yang tak faham dengan konsep menutup aurat.. gelagat mereka mengundang dosa kaum lelaki yang melihatnya.


    Apa Maknanya Bertudung Jika Beginilah Caranya ??....
    Apa Maknanya Bertudung Jika Beginilah Caranya ??....
    Apa maknanya bertudung.. jika aurat lain terdedah.. lurah atas terdedah, lurah belakang, seluar dalam terdedah, nampak betis, nampak ketiak.. TAPI bertudung !..

    Seperkara lagi ada wanita yang bertudung, tapi berpakaian ketat, sendat. Konsep 'menutup aurat' dengan 'membalut aurat' adalah berbeza.

    Apa Maknanya Bertudung Jika Begini ??



    Ada pula yang bertudung, tapi tiada segan-silu membuat perkara-perkara yang menjatuhkan maruah wanita-wanita lain yang bertudung seperti berkhalwat, minum arak dan sebagainya..



    Apa Maknanya Bertudung Jika Begini....
    Bertudung, tapi dedah lurah depan..

    ini bertudung, tapi macam telanjang je...pakai legging nipis ketat sampai nampak seluar dalam..

    Nampak G-String

    bertudung, tapi tayang g-string, saja nak menunjuk kot..

    bertudung.. tapi posing menggoda.. saja nak menunjuk peha gebu...



    pelik betul..... fesyen apa ni?.. bertudung dan berskirt pendek...

    Nampak lurah belakang tu cik adikkk oii....


    bertudung tapi buat perkara haram... adui.. pening2..

    UNTUK WANITA-WANITA DAN LELAKI JUGA, YANG MASIH KURANG FAHAM TENTANG KONSEP MENUTUP AURAT, IKUTILAH PANDUAN RINGKAS INI.




    17 comments:

    1. kadang-kadang ada gambar tu edit..contoh gambar yang pegang arak tu. tu salah satu fitnah akhir zaman umat Islam ;)

      http://www.suterablogger.com

      ReplyDelete
      Replies
      1. 1 je gmbar edit kan.. yang lain real..

        Delete
      2. iya saya setuju.. kadang gambar yang tersebar di internet dg menggunakan tudung adalah hasil editan....
        fleshlight indonesia

        Delete
    2. post ni ada dua kesan.. satu baik dan satu buruk.. baiknya, beri peringatan kpd yg lain...
      kesan buruknya... memberi persepsi negatif kpd org yg baru nk bertudung dan juga org yg nak kenal Islam dan juga pndgn negatif org bukan islam kpd org Islam...

      ReplyDelete
      Replies
      1. 1) untuk wanita yang baru nak bejinak2 bertudung, minta jadikan iktibar dan panduan, jangan ikut mana2 perlakuan wanita spt dlm gambar diatas, malang jika mereka ikut juga, seandainya gambar mereka dipaparkan diinternet/blog seperti.. jangan salahkan sesiapa..

        2) orang bukan islam nak pandang negatif kepada wanita yang berperlakuan mcm tu.. biarkanlah mereka. jika mereka nak kaitkan perbuatan ni dengan Islam. kita nak cakap apa?.. sbb sampai kiamat pun orang2 Nasarani dan Yahudi tidak akan senang dengan ISLAM selagi kita tidak mengikut telunjuk mereka. ^_^

        Delete
    3. maaf mencelah.

      sila bezakan, antara bertudung dengan menutup aurat.

      ReplyDelete
    4. aku tak tahu la orang2 pmpuan zman sekarang...sume pkai tdung
      tapi ketat sane cni...pak haji yg pon leh tercabut kopiah tengok..diorang bngge kot dpt tyang body cmtu..

      ReplyDelete
    5. Mungkin niat nak menegur - tapi menyebarkan tu tak baik...

      ReplyDelete
      Replies
      1. Bagaimana kita nak tegur jika kita tak sebar2kan dan maklumkan.. nak bgtau tuanpunya badan,, entah sapalah dlm gmbar tu kita kenal, kita tak sebut pun nama siapa.. muka pun kita cencored.. jika tuanpunya badan terbaca entri ini.. harap2 berubah.. dan baca panduan menutup aurat di penutup entri ini.. (^_^)

        Delete
    6. fuh, pening gak tengok gambar nih.

      ReplyDelete
    7. yang tertutup tu sentiasa cantik. mungkin org ingat kita ketinggalan zaman dengan memakai jubah, bertudung labuh, tapi ingatlah yg ketinggalan zaman tu la yang mendapat tempat istimewa di sisi Allah :)

      ReplyDelete
    8. rasenye slh 1 pix tu diamek dekat area masjid india depan hotel lotus.yg pki tudung tu pelancong xsilap.sbb biasa pelancong luar rmi yg beli tudung kt situ. jgn terkejut org putih pun ade beli taw..

      ReplyDelete
    9. Sama-sama la amik iktibar..mane yg buruk jadikan sempadan

      ReplyDelete

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad