Terkini

Ini Teguran PU Rahmat yang buat ramai rakyat Johor TERSENTAP??

Baru-baru ni kan Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim or lebih dikenali TMJ ada muatnaik gambar rambut diwarnakan dengan warna blonde, disebabkan rambut tu ramai yang mengkritik tindakan TMJ tu dan ada gak la yang dok memuji..


Pencetus Ummah Rahmat Ikhsan menegur TMJ kerana mewarnakan rambut
Pencetus Ummah Rahmat Ikhsan menegur TMJ kerana mewarnakan rambut
Tapi bagi TMJ ni tak kisah apa-apa pun orang nak mengkritik ke apa kan dan mengatakan warnakan rambut tu just suka-suka dan berhak melakukannya pun memetik UtaraNews.


Tapi isu pasal TMJ ni mendapat perhatian seorang Pendakwah Pencetus Ummah yang dikenali sebagai Rahmat Ikhsan. Pendakwah tu memuatnaik satu status teguran buat TMJ selepas mewarnakan rambut.

Inilah Teguran buat TMJ dari pendakwah tu..


Betul la apa yang dikatakan pendakwah tu, walaupun mempunyai taraf yang lebih tinggi ke apa-apa pun jangan dok menyokong apa yang dibuat tu salah pun tetap nak memuji.

Kalau dah salah tu tetap salah la kan.. Menegur dengan cara baik dan doa yang baik-baik. InsyaAllah, sesuatu tu akan jadi lebih baik daripada mengutuk.

Di bawah ini adalah respon-respon daripada pembaca:



Admin: Lagi cantik kalau Ustaz ni tegur isu-isu negara yang lagi besar dan penting, 1MDB ka Kenaikan Tol ka, GST ka.., mcm Dr. Maza buat.. Ada BERANI ka Ustaz?


No comments