Terkini

Kau nak panggil aku babi atau nak lempang sebab aku Cina? - Michael Ang

Kerana sentimen perkauman yang cuba dibawa oleh Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos dan pengikutnya baru-baru ini, penerbit drama terkenal, Michael Ang telah tampil membidas tindakan berkenaan.


Kau nak panggil aku babi atau nak lempang aku sebab aku Cina? - Michael Ang
Kau nak panggil aku babi atau nak lempang aku sebab aku Cina? - Michael Ang
Beliau mengeluarkan kenyataan sedemikian selepas kesal dengan tuduhan tidak berasas seolah-olah mengambarkan semua rakyat Cina di negara ini jahat dan menindas bangsa Melayu. Sedangkan, masih ramai lagi yang baik, yang mungkin Jamal sendiri tidak pernah temui.


"Kau nak panggil aku Babi ataupun lempang aku sebab aku Cina, aku tak marah pun. Sebab dari kata-kata dan perbuatan itu, aku tahu betapa ceteknya otak kau dan betapa sedihnya hidup kau sebagai manusia!

"Kalau you nak naik jadi menteri ke, Tuhan ke, jangan fikir rakyat Malaysia ini bodoh! Bukan semua bangsa Cina yang jahat dan penipu!


"Bagi aku, aku rakyat Malaysia dibesarkan dengan ideologi Malaysia. Bukannya ideologi negara lain! Tapi yang sedihnya manusia macam kau inilah yang memalukan kita untuk memanggil diri kita Malaysian! You know nothing about being a Malaysian!" katanya di laman Instagram.

Kenyataan Michael Ang itu telah disokong oleh pengikutnya laman Instagramnya dari pelbagai bangsa.

Masnina77 berkata "Kenapa nak berpuak2... masing2 hormat antara satu sama lain..... sama saja... ikut je apa yg dah dibuay sejak dulu... rasanya dah elok dah selama ni kita bersatu padu... kenapa nak bangkitkan bende yg patut dibangkitkan... sama2 ingat peranan masing2 n tahu boundary masing2... so kita akan hidup aman... melayu ke cina ke india ke kita semua malaysian.... TITIK..."

Yasmeens_txfLaa pula berkata "kesiannya..Saya orang melayu pun respect u as a director..Tak apa @michaelang38 dia akan terima balasannya satu hari.."

"Mr michael ang..setuju dgn anda...jamal pak tongkol org2 seperti dia ni lah yg telah memecah belahkan bangsa malaysia," kata Cikguzetbravo.


No comments