Luahan Gadis bercinta, bertunang, berkahwin dengan orang berbeza

Mungkin anda terkejut dengan apa yang kami katakan ini, ia memang benar! kisah yang akan kami kongsikan ini boleh dijadikan ikhtibar kepada kaum adam dan hawa diluar sana, wanita ini bertunang dan berkahwin dengan orang yang berlainan.


“Saya seperti bangkai hidup”- Gadis bercinta, bertunang, berkahwin dengan orang berbeza
Jangan terkejut jika perkara ini terjadi kepada diri anda sendiri dan kami yakin mungkin ada dalam kalangan pembacaini pernah alami sendiri situasi sebegini. Jadi, sebagai langkah ‘persediaan awal’, mari ikuti cara bagaimana wanita ini mengharunginya sendiri.


Terasa nk cerita sesuatu buat inspirasi adik2 akk2 abg2 yg pernah putus cinta..yg pernah kehilangan org tersyg..yg pernah rase down or rase diri ini x guna untuk hidup..Allah..bkn nk bukak aib sndiri or ape..just nk share buat kebaikan bersama..ia nya dr pengalaman sy sndiri..
Bercinta dgn org lain..bertunang dgn org lain..berkahwin dgn org lain..pelik??kwn2 terkejut dpt kad jemputan..aik??nape org lain..suprisee sgt kn!huhu..
Ok,back to cerita asl..JODOH ITU MEMANG RAHSIA ALLAH..klu kita syg kt psngn kita mcm mane pon..tp klu Allah ckp tu bkn jdoh kita..so,mmg x akan jd akad dan nikah tu..
Ye,sy mmg bertunang ngn org lain..dan jdoh kami x pjg..yaAllah rase sdey yg amat2 sgt..rase hilang smgt untuk hdup..rase semua yg dilakukan serba x kene..pluss mse tu mcm2 kecelakaan berlaku kt sy..kereta cermin kene pecah kt t.light..ayah tga sakit kt hospital..mcm2 dugaan menimpa diri ini..lg satu fasa nk ke alam perkahwinan..sdey rite??
Mse tu sy dah mula kerja d bangi..so x dok uma ampang..jauh kot ulang alik ampang – bangi..sy dok tumpang uma kakk kt kjang..hidup mmg sepi..tnpa insan tersyg mak ngn ayah..tambah pulak putus tunang..adehhh..tertonggeng rse hdupku..
Sy mula audit diri..why??limaza??nape aku??nape aku d duga sebegini rupa..Allahurabbi..sy meletakkn cinta manusia yg paling tertinggi..sy lupa pd cinta yg maha agung..sang pencipta yg mencipta kn cinta..sang pencipta yg menciptakn manusia dan memberikan rase cinta itu..


Ye,sy dah lalui sndiri..mmg hati tu x rase ape2 mse nk khwin..tp jgn lupa ya..hati kita sape yg pgg??Allah rite??saat lafaz ijab dan qabul..penuh syahdu..menitis air mata..Allah campakkan rase cinta pd suami slps ijab dan qabul..Allah..sy dah bergelar isteri..sy dah ade suami..hlg semua kesedihan yg dlu2..Allah ganti kn kebahagiaan yg x boleh d gambarkn dgn kata2..terima kasih yaAllah..kini sy bahagia..bhagia bersama insan yg sentiasa membawaku ke jln syurga mu..sgt indah bercinta slps nikah itu..


Ye,nsht sy pd insan2 yg tga lalui fasa bercinta..bertunang..jaga lah hbngn sebaiknya..jika hubungn itu x kekal lame..back to Allah..jgn frustt nk terjun bgunan or ape..why Allah uji kita??coz kita mmpu hadapinya..keep positif..dan cr cinta yg baru..bg peluang pd insan lain yg benar2 jjur ngn kita..mgkin dia adalah jdoh kita..kita x tau kn..jaga hubungn dgn Allah..jg hubungan sesama manusia..tgglkn maksiat..serahkn segala2nya pd Allah..insyaAllah Allah akan beri kalian pasangn yg baik2 soleh solehah..
‘Perempuan yg baik diciptakan utk lelaki yg baik’..
Percayalah kate2 di atas..
Ok,tgn dah lenguh menaip..ape pon..

3
mggu jgk sy spt bangkai hdup..memulakan rutin harian spt biasa pergi keje..blik keje..tp mmg x boleh fokus..hdup rase kosong..start dr ujian yg bertimpa2 tu sy mula bgun malam..bgun tahajjud..ngadu pd Allah sungguh2..buat solat istikarah..sy mmg dah bersedia nk berkahwin..tp hbngn yg serius nk ke arah tu x menjadi..pd Allah sy menadah tgn dan berdoa..menangis teresak2 mengadu kpdnya..spt kanak2 merengek..huhu..ya,Allah sgt rindu pd ku..Allah menanti2kn doa dr hamba yg hina ni..hr2 bgun mlm..hr2 sy semakin tenang..dan keep positif ape yg terjadi..ape yg berlaku pasti ade hkmah tersembunyi..dan sy mula percaya yg kami tiada jdoh..dan Allah nk gantikn pd yg lebih baik..sy kene move on..buang segala kesedihan yg menghimpit diri..sy nk cr kebahagiaan..sy nk cr insan yg boleh menerima sy seadanya..yg bole membimbing sy ke syurga…lupakan kisah hitam dlu..bangkitlahhh~
X lame lps tu ade org melamar..ajak kwen..rse mcm org ni ajak2 ayam lak..tp dia da tau sy da putus tunang..so,dia ade chance nk ajak kwen..lg pulak dia mmg da ready nk kwen..dan si dia ni rupa2nya dah lame menyimpan perasaan terhadap sy..alamak..bru je kot putus tunang..x kn nk terima org lain..bkn sng kot nk lupa yg lame..msih berbekas lg cinta yg dlu..patah tumbuh hlg berganti org kate..gini lah..sy cuba bangkit..ok,bg peluang pd insan lain tok mengisi kekosongn hati ni..sape ek insan itu..ya..dialah suami ku sekarang..
Berkahwin dgn insan yg sblm ni kwn2 biase..tnpa ade rase cinta..boleh ke??
~berkahwin dgn org yg kita x cinta~
Salah ke??dosa ke??lg dpt menghalang dr maksiat..no dating..hubungan sgt terpelihara..di berkati..
Inilah yg org kate..bercinta selepas nikah..sy menyerahkn segala2nya pd takdir..sbb fmly dah setuju..dah berkenan kt suami sy ni..huhu..ye,kami mmg dah berkwn lame..tp kwn2 biase je..so,mmg dah knl l/blkg..fmly dia..education..so,on jer lah..hati kering je melalui perasaan nk bergelar isteri..ok,lps putus tunang tu..mmg suami x ajak bertunang dah..mls nk tggu lame2..kang mcm2 dugaan lg..dia dtg merisik je..then 5bln lps tu kami brkahwin..tunang sat sblm akad nikah..


No comments