Terkini

Kisah Cinta Berakhir 2 Kali Kerana Sambung Belajar Namun Akhirnya Berbaloi Apabila...

Jodoh pertemuan ajal maut semua di tangan Allah. Jika sudah ditetapkan olehNya bahawa dia adalah jodoh kita yang terbaik pastinya akan bertemu jua. Namun untuk mempertahankan sesebuah perhubungan itu bukanlah sesuatu yang mudah. Banyak benda yang nak kena hadap!.



Bila mula bercinta fuhhh memang bahagia jer rasa macam dunia ni aku yang punya kan hehe tapi bila time gaduh haa macam apa lagi.

Seperti pasangan ini, mereka baru sahaja berkahwin. Tapi untuk sampai ke tahap mendirikan rumah tangga, banyak perkara yang terpaksa diharungi bersama.


Putus cinta berkali-kali tapi alhamdulillah dengan izin Allah S.W.T. mereka akhirnya disatukan juga!.. Benarlah kata orang kalau jodoh tak kemana. :)


Kisah ini telah dikongsikan menerusi salah sebuah laman Instagram namun akaun tersebut telah dibuang.

Ikuti kisah selanjutnya:-

Siapa sangka dia suamiku.. Kali pertama kenal masa tingkatan 2, kenal dah 8 tahun sampai skrg, putus di tengah jalan 2 kali, kali pertama putus dengan harapan akan jumpa balik, jumpa balik kali kedua, bersyukur dia masih ada, tapi segalanya di tangan Allah, putus kali kedua dengan keyakinan tiada harapan lagi dgn dia lepasni.

Beberapa tahun berlalu, tanpa diduga tahun 2014 kami ditemukan kembali & tidak bercinta seperti dulu, malah dia datang untuk merisik, terfikir adakah ini juga petunjuk bahawa dia mmg untuk ku setelah 2 kali kami putus, alhamdulillah, dgn kuasa Allah, kami bertunang tahun 2015, dlm tempoh bertunang, kami terpaksa berpisah kerana aku belajar di perantauan dan dia masih bekerja di Malaysia.


Tiga bulan berlalu, dia juga mendapat tawaran belajar di tempat yang sama dgn aku, alhamdulillah dia semakin hampir dgn ku, setahun selepas bertunang, kami ditakdirkan berkahwin pada tahun ini 2016. Walau pun pada awalnya merancang untuk bertunang 2 tahun. Allahuakbar.

BACA KISAH BEST: Dengan bajet RM1,700, Alhamdulillah kami sah menjadi suami isteri!..

Allah Maha Besar. Allah sebaik/ baik perancang. Allah.. Terima kasih Allah kerana satukan kami semula. Sungguh dia satu satunya lelaki yang mengenali diri aku luar & dalam, yang mendidik aku menjadi lebih baik, yang selalu menegur kesalahan aku secara lembut, yang selalu ada sehingga hujung nyawa. In shaa Allah. Amin. Sayang awak syurga saya..

Sumber: Instagram Shatirah Shazwan



No comments